SPZOZ przeprowadził ankietę wśród pacjentów. Przedstawiamy jej wyniki.
W SPZOZ w Malczycach w miesiącu lipcu została przeprowadzona ankieta satysfakcji pacjenta z podstawowej opieki zdrowotnej.
SPZOZ przedstawił wyniki przeprowadzonej ankiety. Pytania skierowano do pacjentów, którzy korzystali ze świadczeń placówki w przeciągu ostatnich trzech miesięcy, po zmianach jakie zaszły w kierownictwie ośrodka. Ankieta miała na celu poznać ich opinie oraz pomóc w monitorowaniu udzielonych świadczeń.
Największą grupą, która udzielała odpowiedzi stanowiły osoby w przedziale wiekowym między 50, a 60 rokiem życia. Pytania dotyczyły świadczonych usług placówki, ich jakości, oceny opieki lekarskiej, pielęgniarskiej, obsługi przy rejestracji czy warunków panujących
w przychodni. Dodatkowo ankietowani mogli zgłaszać własne uwagi lub wskazać do jakiego typu świadczeń chcieliby mieć dostęp w przyszłości.
Podsumowując wyniki, najwięcej osób korzystało z wizyt u lekarza pierwszego kontaktu, ponad 15% badanych korzystało z porady u specjalisty, ponad 41% z usług świadczonych w gabinecie zabiegowym, a ponad 18%z rehabilitacji.
Pozytywnie wypadła ocena opieki lekarskiej i pielęgniarskiej, ponad 93% ankietowanych wskazało na uprzejmość i życzliwość lekarzy, na rzetelne przekazywanie informacji
o przebiegu leczenia oraz poszanowaniu ich prywatności. Tu możemy pogratulować opiece pielęgniarskiej, którą ankietowani ocenili na dobrą i bardzo dobrą. Podobnie z oceną przebiegu rejestracji, w której wskazywano szybkość, uprzejmość i dostępność.
93% pacjentów zadowolił fakt, że do lekarza mogą dostać się w tym samym dniu, w którym się zgłoszą.
Jeśli chodzi o warunki panujące w przychodni najwięcej osób było zadowolonych z godzin otwarcia, możliwości zarejestrowania się na wizytę na określony dzień i godzinę. Najmniej punktów uzyskało natomiast wyposażenie gabinetów i ich estetyka. Ankietowani wskazali również do jakiego rodzaju świadczeń czy specjalistów w ramach NFZ chcieliby mieć dostęp m.in. do ortopedy, kardiologa, dermatologa, okulisty i ginekologa.
Budujący jest fakt, że ponad 94% badanych poleciłoby przychodnię swoim bliskim.
Wypełnienie ankiety zajęło pacjentom kilka minut, a pozyskane uwagi i sugestie z pewnością będą cennym narzędziem, które posłuży placówce do opracowania i wprowadzenia rozwiązań, które jeszcze bardziej usprawnią organizację udzielanych świadczeń.